Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Středisko volného času Vyškov
Formánek, Petr ; Řičánková, Romana (oponent) ; Müller, Jan (vedoucí práce)
Středisko volného času Tématem mojí diplomové práce je projekt nového střediska volného času ve Vyškově. Budova je rozdělena na dvě části. Hlavní část má dvě nadzemní podlaží se vstupní halou s recepcí, učebnami, kancelářemi, technickou místností, tanečním a divadelním sálem, šatnou a toaletami. Druhou částí je sportovní hala. Nosné zdivo je navrženo z keramických tvárnic Porotherm se zateplením systémem ETICS. Stropní konstrukce jsou navrženy z železobetonových monolitických desek. Hlavní budova má plochou střechu, sportovní hala má pilovou střechu. Budova bude vytápěna pomocí plynových kondenzačních kotlů. Bude mít instalovanou vzduchotechnickou jednotku, jednotku chlazení, integrované fotovoltaické panely na střeše sportovní haly pro redukci elektrické spotřeby a LED osvětlení v celém objektu. Teoretická část se zabývá návrhem provozního řádu objektu. Provozní řád je součástí facility managementu, který se stará o zajištění ideálních podmínek pro rozvoj hlavních činností centra volného času.
Vývoj osobnosti u dětí předškolního a školního věku z pohledu analytické psychologie
Franzová, Martina ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Práce se zabývá vývojem osobnosti u dětí předškolního a školního věku, na který je nahlíženo z perspektivy analytické psychologie C. G. Junga a jeho následovníků. V literárně- přehledové části se věnuje nejprve vymezení pojmu osobnost a uvedení vybraných teorií podle jiných psychologických směrů. Dále seznamuje s Jungovým pohledem na dětskou psychologii a uvedena je i Neumannova teorie vývoje vědomí a Fordhamův náhled na problematiku. Největší pozornost je věnována symbolické tvorbě dětí, jejich imaginaci a tomu, jaký mají vliv na utváření jejich osobnosti. Výstupem práce je návrh výzkumu vývoje dětské osobnosti pohledem analytické psychologie, ve kterém se pracuje s analýzou dat získaných ze dvou projektivních metod, Scénotestu a Testu pohádek. Klíčová slova: Analytická psychologie, Vývoj osobnosti, Předškolní věk, Školní věk, Test pohádek, Scénotest
Prodaná nevěsta a její využití v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Prýmková, Petra ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Saláková, Magdalena (oponent)
DIPLOMOVÁ PRÁCE Prodaná nevěsta a její využití v hudební výchově na 1. stupni ZŠ Petra Prýmková ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá operou Prodaná nevěsta Bedřicha Smetany a její didaktickou interpretací v hudební výchově na 1. stupni základní školy. Teoretická část práce definuje pojem didaktická interpretace, pro kterou je zásadní hudební analýza vybrané Smetanovy opery. Součástí analytické sondy je charakteristika skladatelovy hudební řečí a stručné představení skladatelova života. Hudební analýza uvádí vznik, provedení, libreto, obsazení a další historicko-společenské reálie opery. Zaměřuje se na ty části Prodané nevěsty, které jsou pro využití hudebního díla a jeho didaktickou interpretaci v hudebně výchovném procesu stěžejní. Praktická část diplomové práce přináší didaktickou interpretaci vybraných částí Smetanova díla. Jako vzorek je vybrána skupina žáků 1. stupně základní školy. Výsledkem práce jsou didaktické materiály, které poslouží jako inspirační zdroj budoucím i stávajícím učitelům hudební výchovy na 1. stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA Prodaná nevěsta, Bedřich Smetana, opera, didaktická interpretace, hudební analýza, hudební výchova, mladší školní věk.
Ovoce a zelenina jako zdroje vlákniny a minerálních látek v systému školního stravování
ZDENĚK, Filip
Z výzkumů vlivu stravy bohaté na zeleninu a ovoce přicházejí přesvědčivé důkazy o jejích benefitních účincích pro lidské zdraví a přínosu v prevenci a boji s neinfekčními nemocemi. Na základě poznatků o významu správné výživy se v rámci školní docházky usiluje o vytvoření vhodných stravovacích návyků u dětí. Cílem práce je zjistit, zda stav spotřeby ovoce a zeleniny (2018-2020) v praxi školní jídelny odpovídá výživovým normám. Dalším cílem je zjistit průměrné zastoupení vlákniny v jednom obědě u strávníků ve stáří 7-14 let a vyhodnotit, zda odpovídá jejímu adekvátnímu příjmu dle EFSA. Pomocí sekundární analýzy byla zpracována data ze spotřebních košů u vybrané školní jídelny. Výsledné hodnoty byly statisticky testovány pro vyhodnocení hypotézy o plnění či neplnění normativů.
Společné vzdělávání v podmínkách příměstského tábora
KROHOVÁ, Klára
Práce představuje případovou studii příměstských táborů pořádaných v dětském klubu Rybka. Jejím předmětem zkoumání je, co organizátoři a účastníci příměstských táborů, včetně rodičů zúčastněných dětí, vypovídají o realizaci příměstských táborů s ohledem na skutečnost, že se táborů zúčastnily také děti se speciálními vzdělávacími potřebami. První část práce se věnuje teoretickému základu tématu a klíčovým pojmům, jako příměstský tábor, vývojová specifika dětí mladšího školního věku a děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Druhá část představuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření. Získané poznatky z rozhovorů jsou doplněné komentáři a poznatky ze zúčastněného pozorování. V závěru práce jsou získané výsledky srovnávány se závěry výzkumů s podobnou tematikou.
Pěvecký sbor jako jedna z možností trávení volného času
JEDLIČKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá sborovým zpěvem z hlediska pedagogiky volného času, přičemž se zaměřuje na sboristy mladšího školního věku. Teoreticky popisuje volný čas, pedagogiku volného času, hudbu a hudební schopnosti. Dále charakterizuje pěvecký sbor, jeho rozdělení, popisuje jej jako zájmovou činnost a uvádí zařízení, která sborový zpěv organizují. Dále pak charakterizuje mladší školní věk z hlediska vývojové a hudební psychologie. Následuje teoretický popis hudebních aktivit, které slouží k rozvoji hudebnosti, pěveckého a rytmického cítění u členů dětského pěveckého sboru.
Volný čas dětí staršího školního věku nejen v období koronavirové pandemie
HAVLOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zabývá volným časem dětí staršího školního věku. Charakterizuje základní pojmy, které se pojí k danému tématu, tj. volný čas, volnočasová kompetence. Pozornost je věnována pojmu serious leisure v pojetí autora R. Stebbinse. Práce představuje výsledky vlastního výzkumného šetření v období koronavirové epidemie, realizovaného kvalitativní metodou, jakým způsobem děti vnímají a prožívají volný čas, zda směřují k volnočasové kompetenci a také zda změny ve společnosti kvůli koronavirové pandemii ovlivnily prožívání volného času dětí.
Politika podpory zdraví dětí školního věku v oblasti stravování a pohybu
Halbichová, Iveta ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Tušková, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá politikou podpory zdraví dětí školního věku v oblasti stravování a pohybu a identifikuje nejzávažnější problémy spojené s touto oblastí zdravotní politiky. Dále se zaměřuje na hlavní problémy související s životním stylem dětí. Správné stravovací návyky a vztah k pohybovým aktivitám se formují již od útlého věku, proto je nezbytné se z hlediska podpory zdraví zaměřit převážně na děti a jejich výchovu ke zdravému životnímu stylu. Tím je možné dosáhnout celkového zlepšení zdravotního stavu populace. K naplnění vytyčených cílů práce byla využita sekundární data z dokumentů týkajících se sledované problematiky a data primární získaná z kvalitativního výzkumu, který byl realizován formou expertního dotazování. Děti školního věku v České republice nesplňují výživová doporučení ani doporučení pro pohybovou aktivitu stanovená Světovou zdravotnickou organizací. Souvisejícím problémem je obezita, ke které nesprávné stravovací návyky a nedostatečná fyzická aktivita vedou. Politika podpory zdraví na zjištěné problémy reaguje pomocí projektů a programů podpory zdraví zaměřených na tyto oblasti. Jako nezávažnější problémy spojené s politikou podpory zdraví dětí školního věku byla identifikována její nedostatečná infrastruktura, která neumožňuje celostátní působení podpory zdraví,...
Hodnocení hypermobility u dětí školního věku odpovídající vysoké úrovni evidence důkazů - literární rešerše
Marková, Kamila ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Žáková, Lenka (oponent)
Název: Hodnocení hypermobility u dětí školního věku odpovídající vysoké úrovni evidence důkazů - literární rešerše Cíle: Tato diplomová́ práce se zaměřuje na shrnutí aktuálních poznatků týkajících se možností hodnocení kloubní hypermobility u dětí školního věku, které odpovídají vysoké úrovni evidence důkazů. Práce si klade za cíl vyhodnotit nejužívanější metodu, kterou může fyzioterapeut použít a zjistit, jaké jsou nejčastější limity a problémy se kterými se během vyšetření kloubní hypermobility u dětských pacientů můžeme setkat. Metoda: Tato práce je zpracována formou literární rešerše a je rozdělena do dvou částí. První́ část diplomové práce shrnuje obecně problematiku kloubní hypermobility a specifika kloubní hypermobility u dětské populace. Dále jsou v práci podrobně̌ popsány fyzioterapeutické́ metody využívané k hodnocení a diagnostice kloubní hypermobility. Obsahem druhé části jsou tabulky s přehledem výsledků výzkumu a práci uzavírá́ diskuse nad výsledky tykající́ se zhodnocení využití jednotlivých diagnostických metod s ohledem na budoucí́ výzkum. Výsledky: Počet dostupných klinických studií, na jejichž základě bychom mohli vyhodnotit jaké metody odpovídající vysoké úrovni hypermobility jsou užívány k hodnocení kloubní hypermobility u dětí školního věku, je limitovaný. Z výsledků vyplývá,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.